وب کوچولو

< To Be Or Not To be >

وب کوچولو

< To Be Or Not To be >

خدمات رایگان خنده

نتایج تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که شوخی و خندیدن توان انسان را برای مقابله با درد افزایش می دهد وبا خندیدن نه تنها آرامش افراد افزایش می یابد بلکه خنده برای سلامت جسم از بسیاری داروها مفیدتر است. خندیدن به نوعی ورزش برای عضلات صورت است.ماهیچه های دهان ,بینی ,گونه ها و اطراف چشم موقع خنده حرکت می کنند وحتی دیافراگم,ماهیچه های شکم وشش ها هم هنگام خندیدن فعال می شوند. با خندیدن با حالت هیجانی و قهقهه, شش ها از هوای بیشتری پر می شوند وoxygen گیری بهتر می شود.همچنین در این حالت ضربان قلب هم افزایش می یابد و خون رسانی به بدن بهتر انجام می شود.

پوشش عروق خونی پس از دیدن یک فیلم خنده دار به میزان قابل توجهی منبسط می شود ومقداری از مواد شیمیایی که برای بدن مفید هستند آزاد می شوند. خندیدن وشوخی کردن روش های مثبتی برای ابراز احساس و هیجانات خوشایند است و تاثیر بسیار خوبی بر روح و جان دارد.اضطراب واسترس را کم می کند وترس وتردید را کاهش می دهد.

در بدن افراد شاد, ایمنو گلوبولین که از عوامل دفاعی بدن است بیشتر تولید می شود.این ماده بدن را در برابر عفونت های تنفسی محافظت می کند ضربان قلب باخنده افزایش یافته ودر این صورت oxygen گیری مغز هم بیشتر شده و شخص احساس آرامش روحی و جسمی بیشتری می کند .خندیدن موجب سوختن مقداری از کالری های بدن می شود و هر چه میزان و تعداد دفعات خندیدن بیشتر باشد مقدار کالری سوخته شده بیشتر خواهد بود که این موجب کاهش وزن در افراد می شود. کارشناسان سوئیسی معتقدند که پس از هر خنده ویا فعالیت شادی بخش تا نیم ساعت قدرت دفاعی بدن بیشتر می شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
نیکو 25 - شهریور‌ماه - 1386 ساعت 12:56 http://banoo-b.persianblog.ir

لبخند بهانه ای است برای زنده بودن لحظه هایت سر شار از این بهانه
شاد باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد